January 18th 2020

18 januari 2020 - Auckland, My Home For A Few Months, Nieuw-Zeeland

Hallo mensen,

Ik wil allereerst mijn excuses aanbieden voor het gebrek aan blogs en verhalen. Ik ben de afgelopen tijd redelijk druk met stage bezig geweest en ik moet bekennen dat ik het een paar keer ben vergeten. Hier een samenvatting van de afgelopen 2 maanden.

Dinsdag 17 december 2019

Vandaag is er een pakket uit Nederland gekomen.

"Pakketje" uit NederlandDe inhoud

Het was een grote doos, wij woog ongeveer 8 kg! hij zat vol gepropt met cadeautjes van Sinterklaas en van de Kerstman. Dit zat er ongeveer allemaal in:

-Pepernoten -Schuimpjes -Een chocolade letter voor Geert, Tim, Jas en een voor mij -2 Sinterklaas-stijl schoen knutsel kartonnen (het is heel moeilijk om die dingen te beschrijven)

-3 kerstboompjes -2 kerst-sokken -kerst decoratie (verlichting, raam decoratie en een ornament) -een gehaakte elf (gemaakt door mijn moeder)

-Een 2020 scheurkalender met Hollandse wijsheden -een 2020 Star Wars maandkalender -een pak rolletjes -2 pakken knijpertjes

-2 pakken Cup a Soup -2 zakken borrelnootjes -een pak stroopwafels -IKEA klipjes om zakjes mee te sluiten -wasknijpers

-2 posters -een soort stoffen bakjes die je kan gebruiken om sokken etc. in te doen -een mok van de Albert Heijn in Hoogkerk

Woensdag 18 december 2016

Vandaag was er een kerst BBQ voor het hele bedrijf bij Narrow Neck Beach in het noorden van Auckland. Het was erg gezellig. Ook was het leuk om de mensen weer te zien waarmee ik niet veel eerder in een Marae heb verbleven (zie vorige verhaal). Dit was het uitzicht:

Het uitzicht van de BBQ

Woensdag 25 december 2019 1e Kerstdag

Vandaag heb ik samen met Tim kerst gevierd door middel van filmpjes en Nederlandse snacks.

1e Kerstdag

Dinsdag 31 december 2019 Oudjaarsdag

Ik heb oud en nieuw gevierd samen met Jas. Het was heel erg raar om niet nieuwe jaar in te gaan op een dag waar ik letterlijk naar buiten keek en het enige wat ik hoorde was: auto's in de verte, één klein vogeltje, iemand die saxofoon speelde en verder helemaal niets... Daarnaast was het 23 graden wat voelde alsof het 27 graden was. Even voor decennia wisseling zijn Jas en ik naar een mooi plekje gegaan om het vuurwerk te zien, ook hebben we nog even gebeld met Lois.

Een warm oud en nieuwVuurwerk vanaf de Skytower

Zaterdag 18 januari 2020

Vandaag is mijn nieuwe appartement genoot ingetrokken. Hij heet Sam en komt uit Nieuw-Zeeland!

Ik wens iedereen een gezond en vrolijk 2020!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Betty Wieringa:
    18 januari 2020
    Mooi Douwe om weer een kijkje te nemen in jouw leven in Nieuw-Zeeland.
    Lekker verwend met de Sint/Kerst doos. Een fink pakket.
    Nu maar weer verder met je stage en de opdrachten.
    Liefs van ons en een dikke knuffel,
    Opa Jan en oma Betty
  2. Patrick:
    20 januari 2020
    Hey Douwe,
    Leuk dat er weer een reisverhaal van je te lezen is.
    Ik geloof best dat het raar is,dat het allemaal anders is dan in Nederland...en dan met name Oud en Nieuw,en dan zulke temperaturen.
    En dat was een behoorlijk pakket wat je uit Nederland hebt ontvangen,met lekkere Nederlandse dingen.
    Heel veel plezier verder....de tijd schiet inmiddels al weer lekker op,met hoe lang je er nog zit.
    Groetjes en we spreken elkaar wel weer via de app of Snapchat.
    Patrick.