Jeetje, wat is het koud hier

24 maart 2020 - Zuidbroek, Nederland

Ik ben weer terug in Nederland!

Vrijdag 20 maart

Australië sluit voor alle reizigers de grenzen met uitzondering van Australische inwoners die het land in willen komen.

Zaterdag 21 maart

Australië heeft aangekondigd de grenzen open te zetten voor transfer reizigers voor een periode van 36 uur. Jammer genoeg had ik maar 2 keuzes: in Nieuw-Zeeland blijven en het risico lopen dat ik daar voor een onbepaalde tijd vast zal zitten, of zo snel mogelijk terug naar huis. De veilige optie bleek uiteindelijk ook een hele moeilijke.

De reden dat het een moeilijke beslissing voor mij was, was omdat ik het naar mijn zin had in Auckland, ik wilde nog reizen en Nieuw-Zeeland bekijken, en misschien wel de belangrijkste: ik had vrienden die ik niet achter wilde laten zonder goed afscheid te kunnen nemen.

Zondag 22 maart

Vandaag was het al zo ver, de lange reis terug naar de lage landen. Nadat ik mijn tassen en koffer had in gepakt en afscheid genomen van mijn appartement genoten gingen Jonty, Jas en ik naar het vliegveld. Daar aangekomen mochten Jonty en Jas niet naar binnen (Covid-19 veiligheid) dus hebben we afscheid genomen pal voor de deur. We waren best vroeg dus nadat ik mijn koffer had ingecheckt en mijn boarding-passes had gekregen, moest ik een lange tijd wachten.

Doei doei AucklandAuckland International Airport

Door de spoed die achter de reis zat was er weinig keuze in vluchten. Daar door moest ik de hele reis in Business class zitten. En laten we zeggen, ik wil nooit meer terug naar economie class. (ik heb een filmpje toegevoegd waarin ik kort laat zien hoe het er uit ziet om in business class te zitten)

De reis zag er als volgt uit:

1. Auckland naar Sidney (3 uur en 35 minuten)
  2. Sidney naar Londen (Heathrow) via Singapore (24 uur en 15 minuten)
  3. Londen (Heathrow) naar Amsterdam (Schiphol) (45 minuten)

Vaarwel Aotearoa (de Maori naam voor Nieuw-Zeeland)

Vlucht 1 (naar Sidney)

Doei doei Nieuw-Zeeland! :(Heerlijke lunch op 8 km hoogteSidney

Vlucht 2 (naar Singapore) & 3 (naar Londen)

Singaporeeen zeer hete stoofpotVlieg route

Vlucht 4 (naar Amsterdam)

En we zijn op Europese grond!LondenOntbijt nummer 2Nederland!

Ik wil graag iedereen bedanken die mij heeft gevolgd in de tijd dat ik aan de andere kant van de wereld was. Laten we hopen dat de wereld weer snel de oude is.

En we zijn thuis

1. Patrick:
    24 maart 2020
    Fijn dat je weer veilig thuis bent 😊
  2. Patrick:
    24 maart 2020
    Fijn dat je weer veilig in Nederland bent....en dat alles hier weer snel normaal is!,het was leuk om al je verhalen te lezen!
  3. Schmaal:
    25 maart 2020
    Hallo Douwe, fijn dat je weer thuis bent met die toestanden in de wereld,maar je hebt er van genotenen dat kan niemand
    Je weer afhalen en wat de kou betreft een winter hebben we
    niet gehad. Even wennen ! !
    De hartelijke groeten van je Opa